Képek

Nagy_Extra 018.jpg

Belépés



Látogatóink:

Oldalainkat 22 vendég böngészi
Tartalom találatai : 1456216
Fix fékhatású futómű készítése PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Magi István   
2016. október 20. csütörtök, 14:23

Robbanós gépek beton kifutón sokszor nem akarnak megállni, ekkor jön jól egy állandó fékhatású, fékezett futómű, mely a füves kifutók ellenállását hivatott helyettesíteni. Lehetőleg olyan, ami nem veszti el fékerejét 2-3 leszállás után. A fékpofa (gumi) kopását némiképp kompenzáló megoldást mutatok be!


Az eredeti ötlet két gumigyűrű pakolása a kerék két oldalára és a tengelyrögzítő gyűrűvel való összeszorítása. Az összeszorítás erejével lehet a fékhatást beállítani. Egyszerű megoldás, de nem tartós, mert a gumi kopásával nagyon gyorsan elmegy a fékerő és állandó korrigálásra szorul.

Szükséges a kopást kompenzáló rugalmas "ágy" elkészítése, így kevesebbszer kell igazítani a féken.

A fék és fékágy elkészítése:

Ragasszunk Epoxy-val egy tengelyrögzítő gyűrűre egy rétegelt lemezből kivágott megfelelő méretű fa tárcsát. Ügyeljünk a tengelyre való merőlegességére (én erre a célra satu pofái közé "szorítottam").

Masszív ragasztási felületeket képezzünk alul és felül is, ügyelve, hogy a lyukba ne folyjon be az epoxy.

Nem árt kihagyni a rögzítő hernyócsavar helyét!
Másik oldalát is kenjük be.

A tárcsára készítsünk egy megfelelően masszív, de rugalmas tányért. Én erre szallagparketta-szivacs (Diegós zöld, 5mm-es habból) vágtam ki korongokat.

Csiszolóvászonnal sorjázható a széle. Gumi lemezből kivágtam egy hozza igazodó méretű tárcsákat. Ezek lesznek a fékpofák. Majd UHU Por-al összeragasztottam őket.

Majd a géphez igazodó színre fújtam (kihagyva a habot és a gumit).

A féket a futómű belső oldalára akartam tenni, ezért azon az oldalon, ahol a hernyócsavar találkozik a tengellyel, kicsit meglapoltam (ezzel megakadályozandóan a tárcsa esetleges megfordulását a tengelyen).

Majd helyére felkerül a féktárcsa.

Rá a kerék, majd még egy kisméretű gumitárcsa (a fékhatás fokozása érdekében) és a "szorító" tengelyrögzítő. Ennek összeszorításával állítható be fékerő. Végül egy biztonsági, 2. tengelyrögzítő (mivel nagy gépről van szó, tutira akarok menni).

Végül a rögzítő csavarokat színtelen körömlakkal bekentem a rezgések miatt.