RC Klub (Miskolc) Belépés
3D testek
dji Mavic Mini
FrSky Taranis 2.0.XX
Cheali töltők
Képek

Építés, Technológia
Turnigy 9X rádió archívum
Fejlesztéseim archívuma
Látogatóink:
Oldalainkat 41 vendég böngésziF1 öngyógyuló, fedélzeti biztosíték |
![]() |
![]() |
![]() |
Írta: Magi István |
2015. május 27. szerda, 14:03 |
F1 fedélzeti zárlatok elleni biztosíték Ez a fejlesztésem egy repülésbiztonsági berendezés, mely az RC repülők és helikopterek fedélzeti zárlata esetén a meghibásodott berendezést (szervót, füstpumpát, világítást, stb.) leválasztva, a többi vezérlést megmentve esélyt ad a sikeres kényszerleszállásra! Az F1 biztosítékom egy szervo kábel hosszabbítóba kerül beépítésre. Ezt a kábelt kell elé kötni az egyes fogyasztóknak. A biztosítékban egy un. Polyswitch öngyógyuló termo biztosíték található. A biztosítékkal párhuzamosan egy jelző LED is beépítésre került, mely a biztosíték leoldása esetén kigyullad. Ez a Polyswitch biztosíték méretezett. Többféle kiolvadási karakterisztikával kaphatóak. Méréseim alapján RC modellezésre a 0.75A-es üzemi határárammal gyártott változat a legjobban megfelelő típus. Az adatlapján található jelleggörbét tanulmányozva leolvasható belőle az az áram, aminél még garantáltan nincs kiolvadás és látható ez egyes zárlati áramok hatására milyen gyorsan szakít meg. Egy Standard szervo maximális áramfelvétele (lefogott tengely esetén) kb. 1.3A körül van. A normál üzemi árama ettől jóval kevesebb. A görbét megnézve látható, hogy itt a kiolvadási idő extrém nagy még. Egy fedélzeti zárlati áram akkumulátoros táplálás esetén min. 4A. Itt már a megszakítási idő alig 0.2s. Egy BEC-es táplálás esetén ez az érték a BEC max. áramértéke. Minél nagyobb a zárlati áram, annál gyorsabban szakít meg az F1. A zárlat megszűnésével a biztosíték öngyógyúl és ismét azonnal üzemképes. Működéséről itt egy szemléltető videó: Az F1 paraméterei: - Tartóárama: 0.75A Alkalmazva: Spacewalker 1/3 (265cm, 55ccm) |