Képek

R (7).jpg

Belépés



Látogatóink:

Oldalainkat 71 vendég böngészi
Tartalom találatai : 1544687
GCL-1 és GCL-1 Light fedélzeti izzító elektronika PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Magi István   
2010. október 11. hétfő, 16:16
Tartalomjegyzék
GCL-1 és GCL-1 Light fedélzeti izzító elektronika
Összegzés
Tippek, ötletek
Minden oldal


Elkészült a GCL-2 fedélzeti izzító (BEC-es)!Nevetés


GCL-1

A GCL-1 és GCL-1 Light fedélzeti izzító elektronika egy minden paraméterében programozható,
összetett szolgáltatást nyújtó, motorstabilizáló és egyben repülésbiztonsági berendezés. Az
elektronika használható modellrepülőgépekben, autókban, és hajókban is. Az elektronikát a
modell belsejébe kell telepíteni, mely saját akkumulátorával a metanolos motorok izzító gyertyáit
melegíti a gázkar állásának függvényében.


(GCL-1, katalógusszáma: #200)

Alkalmazásával a metanolos motorok alapjárati futása kisimul és nagymértékben javul üzembiztonságuk. Megszűnnek a váratlan gyertyalehűléséből adódó motorleállások és az ebből adódó kényszerleszállások! Alkalmazásával csökkenthető az üzemanyag nitro-metán tartama, ezzel az üzemeltetése során pénzt lehet megtakarítani. Indításkor nincs szükség külső izzításra, valamint rádióvétel kiesés esetén a motor automatikusan leállításra kerül (Fail Save mód).


(GCL-1 Light, katalógusszáma: #201)

A GCL tervezése során figyelembe vettük a modellezők legfontosabb igényeit és az elektronikát ennek megfelelően alakítottuk ki. Bekötése után semmiféle külső kezelőszervre nincs szükség, sem kapcsolókra, sem LED-es kijelzőkre! Minden funkciója (motorindítás, repülési mód váltás, motorleállítás, izzítás kikapcsolás) a távirányító gázkarjával kapcsolható! Az összetett jelzéseket egy beépített, nagy teljesítményű (85 dB-es) piezo hangszórón keresztül jelzi, így a repülőgép belsejéből is jól halhatóan, akár távolról is értelmezhető.
Az elektronika 3 nyomógomb és egy LED segítségével programozható. A beállítást csak egyszer kell elvégezni, mely adatai tápfeszültség nélkül is megőrződnek.


(GCL-1 bekötése)

A repülésizzítási alsó és felsőszint szabadon programozható. A repülési mód izzításának mértéke 5 fokozatban állítható (gyertya és akkumulátorkímélés céljából).


(programozható izzítási ablak)

A rádióvétel kiesése esetén a vezérlő elektronika saját Fail Save funkcióval rendelkezik, mely szervo pozíciója szintén szabadon programozható. Fail Save üzemmódban a porlasztót teljesen elzárja és lekapcsolja az izzítást, majd vészjelzéseket küld a piezon keresztül.


(GCL-1 Light bekötése)

A motorindításkor a vezérlő teljes (100%-os) izzítást biztosít, melynek bekapcsolásához egy gázkarmozgatási protokollt kell
végrehajtani. Felszállást követően az indítási protokoll (a gázkar pozíciójától vezérelve) automatikusan áttér repülési módba (csökkentett izzítás a programozott tartományok között). Minden állapotváltozást egyértelmű hangjelzésekkel jelzi. A rádióadó kikapcsolása esetén az izzítás automatikusan kikapcsol. A vezérlő képes értelmezni a rádióadó Motor Cut (Stop) parancsát is.


(indítási - repülési - Fail Save programok)

A GCL folyamatosan figyeli az izzító akkumulátor állapotát és kritikus feszültségszint alá csökkenése esetén ezt hangjelzéssel jelzi, valamint lekapcsolja a további izzítást. Ezzel az akkumulátor mélykisülését megakadályozza és élettartalmát megnöveli. Az izzító akkumulátor 1 vagy 2 cellás AA méretű NiMH akkumulátor lehet (1.2V/cella). Kapacitása legalább 2000mAh legyen. Javasoljuk a Sony eneloop celláit.
Mindkét áramkör rendelkezik szervo köri extra szűréssel, ezzel a többi berendezés fedélzeti áramellátást is simítja.
Az áramkörök működnek mind 5V-os, mind 6V-os (szervo oldali) rendszerfeszültségről.
A GCL-1 teljes kiépítésű berendezés, mely tartalmazza a kétcellás AA méretű akkumulátor foglalatát, szervo kábeleket és az összes motorizzító kábeleket is.


(GCL-1 set)

A GCL1 Light egy könnyített, kisebb verzió, mely nem tartalmazza az akkumulátorok foglalatát és az izzító kábeleket. Ezt a verziót a kisebb gépekbe ajánljuk.


(GCL-1 Light)