RC Klub (Miskolc) Belépés



Képek

Nagy_FW190 216.jpg

Építés, Technológia

Látogatóink:

Oldalainkat 70 vendég böngészi
Tartalom találatai : 2157871
dji Mavic Mini motorhiba üzenet PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Magi István   
2020. november 05. csütörtök, 07:02

dji Mavic Mini motorhiba üzenet
(így teszed tönkre a légcsavarodat!)

Erre a problémára még a gyártó is később reagált! Figyelem! A dji Mavic Mini 2-nél is csak részben van korrigálva az ajánlott tárolás és légcsavar védelem! A dji Mavic Mini 1-nél meg teljesen hibás a gyártói ajánlás.

Ebben a cikkben ismertetem az okokat és a helyes légcsavar hajtogatást, tárolást.

A fenti képen látható hibaüzenet akkor is megjelenhet, ha látszatra a légcsavaroknak nincsen fizikai sérülése. Az oka a deformáció, amit a helytelen tárolás okoz. Ha követjük a gyári ajánlást, akkor csak idő kérdése és a légcsavarok annyira deformálódnak, hogy erős aszimmetria keletkezik a négy motor között, amit a FC (Flight Controller) már hibának detektál, sőt, ha nem cserélünk légcsavart, zuhanáshoz is vezethet!

Ilyen üzenetkor, leszállást követően, az FC a hibásnak detektált motort rezgeti, sípoltatja párszor, jelezve, hogy melyiknél kell cserélni a lapátokat.

A dji Mavic Mini drónoknak a motor konzola szögeket zár be a drón testéhez (síkjához) képest.


(motorfelfogatási szögek)


Ezek miatt a becsukott légcsavarok is szöget zárnak be.


(Felső szögek)


(alsó szögek)

A gyári ajánlás az egymásra hajtogatás, ami a légcsavarok végénél feszülést okoznak.


(gyári csomagolásban a feszültség)


(a 2-es légcsavar vége feszítve)

A Mini 2-nél már az alsókat korrigálták, de a felső légcsavarokat túlságosan is a drón tetejére feszítik. Ez sem jó megoldás!


(ráfeszített légcsavarok)

A problémára a telemetriás adatok elemzésével jöttek rá (mavicpilots fórum). Az adatokat elemezve rájöttek, hogy a hibás légcsavarral rendelkező motor konzekvensen nagyobb fordulatszámmal üzemel, kompenzálva a deformálódott légcsavar okozta kevesebb felhajtóerőt.


(a sárga motor légcsavarra deformálódott)

Mint látható a hibás légcsavarral rendelkező motor itt a sárga (RBack) folyamatosan nagyobb fordulatszámon üzemel. Ilyenkor ha szemmel összehasonlítjuk a szemben lévő légcsavarokkal a tol végek állását (behajlítjuk középre és megnézzük egymáshoz képet hogyan állnak), álltalában a hibás lentebb van. A lapátok cseréje szükséges a javításhoz.

Ilyen egy jó motorszett adatai:


(nincs deformáció)

A motor fordulatszámok viszonylag közel vannak egymáshoz, nem kínlódik a vezérlő a lebegés egyensúlyának megtartásakor.

A telemetriás adatok kinyeréséről és használatáról itt olvashat!.

Csak úgy lehet megakadályozni a deformációt, hogy a légcsavarokat nem keresztezzük és nem feszítjük sehova. Hagyjuk eredeti helyzetükbe.

Ezt felismerve kapható megfelelő doboz hozzá:


(nem keresztező légcsavar rögzítések alul és felül)

Amennyiben más dobozba, táskába akarjuk mégis tárolni, kifejlesztettem egy stressz mentes légcsavarvédő szettet, mely mindenféle feszülés, légcsavar keresztezés nélkül védi a külső erőhatássoktól az alsó és a felső légcsavarokat.


(felső stressz mentes védő)


(alsó stressz mentes védő) 

A tervei innét letölthető és nyomtatható: https://www.thingiverse.com/thing:4639527

Rögzítése patenttos és nem feszíti a drón lábait sem!
Az alsót a patent felső részénél kell megnyomni az oldás/behelyezéshez, a felsőt a drón elejétől a vége felé tolva felhelyezni. Levétele a lábaknál található kis fülek megemelésével oldható és húzható az orr felé.