Képek

Senior 011.jpg

Belépés



Látogatóink:

Oldalainkat 78 vendég böngészi
Tartalom találatai : 1456265
Hőálló tömítés készítése PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Magi István   
2010. július 18. vasárnap, 11:45

Metiles és benzines motorokhoz egyszerű hőálló tömítést (pakolást) készíthetünk alumíniumból készült sörös dobozok anyagából. Alkalmas mind a kipufogórendszer, mind a hengerfej tömítés ellátására.

Minden olyan sörös doboz alkalmas tömítésnek, amin AL (alumínium) jelzés található a doboz oldalán! A sörös doboz anyagának vastagsága kb. 0.11mm. Ennek megfelelően akár hengerfej pakolásnak is kiváló!

 


(a sörös doboz kb. 0.11mm vastag)

Nagyon jó minőségű, puha alumíniumból készülnek ezek a dobozok. Hőálló tömítésnek is kiválóak!

Az eredeti probléma az volt, hogy a vízszintesen járatott motor kiválóan működött, de felemelve a gépet 45° felé, kb. 2-3s múlva leállt.
A probléma oka a túlnyomás hiánya. Ennek felderítésére a tankot túlnyomás próbának vetettem alá, mely a következőből állt:

A tank kivezetéseit egy kivételével elszorítottam és a maradék egybe belefújtam szájjal levegőt. Majd ezt is elszorítva 15 percig hagytam "pihenni".


(túlnyomás próba)

15 perc után a csövet a fülemnél kinyitottam és meghallgattam fúj e (sziszeg e) a kiáramló levegő?! Ha a sziszegés halható volt, a tank tömített.
Hallható volt, tehát a tank tömített.
Maradt a hangtompító túlnyomás csonkja. Itt a csonk illeszkedési felülete nagyon rossz volt (göröngyös), ezért ezt síkba reszeltem és alá tömítést raktam. Ez a tömítés készült puha alumíniumból (sörös dobozból).


(sörös doboz mint vékony AL tömítési anyag)

A dobozt szétnyírva (alul-felül) és kettévágva, kihajlítva egy igen vékony alu lemezt kapunk.


(vékony alu lemez)

Ezt az alu lemezt közönséges lyukasztóval kilyukasztva kivághatjuk a lyuk belsejét.



(belső lyuk lyukasztóval)

A többit sima ollóval körbevagdossuk.


(kész alu tömítés)

A túlnyomás csonkra húzva, kész is a pakolás.


(pakolás)

A felfekvő felület síkba reszelése után mehet vissza a helyére!


(a túlnyomás csonk a helyén)

Jól meghúzva, kész a túlnyomásos rendszer!
Javítás után már alapjáraton is bírja a függőlegest (90°-ot) a motor!Nevetés