Képek

R (26).JPG

Belépés



Látogatóink:

Oldalainkat 15 vendég böngészi
Tartalom találatai : 1456209
Walbro porlasztók beállítása (pop-off nyomás) PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Magi István   
2013. április 24. szerda, 14:02
Tartalomjegyzék
Walbro porlasztók beállítása (pop-off nyomás)
2. oldal
Minden oldal

A benzines motorok Walbro porlasztójának egy (a Magyar nyelven eddig nem megtalálható) fontos beállításáról írok. Ez az "úszó membrán" (metering diaphragm) nyitási nyomása (pop-off pressure).

Ha nem indul a motor, vagy nem kellően beállítható az "L" és "H" tűszelepekkel, akkor itt is kell keresni a hibát!!!

Személyes tapasztalatból, és a netten fellelhető Angol nyelvű információkból írom ezt a leírást.

Az ok amiért foglalkozni kellett nekem vele, hogy egy JC23 EVO II (23ccm-es benzin) motor nem volt hajlandó felszívni semmilyen (eddig) ismert módon a benzint és így persze indíthatatlan volt.

Nem térek ki a Walbro porlasztók részletes működési elvére, erre viszonylag sok információ áll rendelkezésre.

Nagy vonalakban:

A porlasztó részei a benzin útján haladva:

- membrános AC szivattyú. Ez szívja fel a benzint a tankból. Ide csatlakozik a benzincső. Működéséről a forgattyús házban keletkező impulzus levegő gondoskodik. Az impulzus levegő vagy külsőleg egy műanyag csövön keresztül van bele vezetve a porlasztóba a forgattyúsház külső csatlakozásáról, vagy a porlasztó szívótorka mellett kiképzett fúraton keresztül, belül a porlasztóban. Ilyenkor a fúrat folytatódik megfelelően a motor öntvényében is.


(impulzus levegő lehetséges betáplálási helyei)


(AC membrán szivattyú részei)

Mind a szívó, mind a nyomó oldali szelepek membrán nyelvéből vannak kiképezve. A membránkamra egyik oldalán benzin, a másik oldalán az impulzus levegő található. Az impulzus levegő hól szívó, hol nyomó, ez mozgatja a membránt.

Innen a benzin szabályzottan kerül be az u.n. úszómembrános kamrába. Ez a membrános szabályzórész a legérzékenyebb pontja az egész porlasztónak. Feladata finom egyensúlyt tartani a Ventúri cső által keltett vákuum és a kamrába lévő benzin mennyiség között. A kamrába a szivattyú próbálja préselni folyamatosan az üzemanyagot, a vákuum a fúvókákon át (és a két szabályzó tűszelepeken keresztül) vételezi el a kívánt mennyiséget. A membrán és a hozzátartozó rugós himba-tűszelep együttes feladata ezt a benzinmennyiséget folyamatosan és stabilan szinten tartani.


(úszómembrános szintszabályozás)

A piros terület a benzin útja, a sárga az impulzus levegőé, a kék a légköri nyomás.

16 - úszómembrán,
17 - szuszogó lyuk,
15 - himbarugó,
14 - hiba,
6 - himba tűszelep,
5 - tűszelep fészek,
3, 7 - AC szivattyú nyomó, szívó membrán szelepe,
2 - AC membrán szivattyú,
9, 10, 11 - alapjárati fúvókák,
19 - főfúvóka,
13, 18 - szabályzó ("L", "H") csavarok,
8 - gáz pillangószelep,
20 - szívató pillangószelep

Fontos!

A szabályzó himba tűszelepe alaphelyzetben (benzin nélkül) zárt állapotban van! Ennek meglétét a rugó ereje biztosítja. Az indítási nyitást a Ventúri csőben keletkező vákuum hozza létre. Fokozására a szívató pillangószelepe szolgál. A jobb hatásfok érdekében érdemes a rajta található (a szívató pillangószelepén) kis lyukat befoldani!

A rugó ereje befolyásolja a hirtelen gázadáskori porlasztó reakciót is. Erősre hangolt rugó esetén elszegényedik a keverék, gyengére állítva túldúsulhat.


(szabályzó himba felülről)


(metering system)


(száraz állapot álló motor esetén)


(indítási állapot vagy üzemanyag szintcsökkenés esetén)